Our News Archive

Joanne Liutkus

Joanne Liutkus is Research and Development Coordinator at the BC Salmon Farmer’s Association in Campbell River. Previously, she worked in Ottawa, with the Canadian Aquaculture Industry Alliance – coordinating the AgriMarketing program, and with Fisheries and Oceans Canada, as Science Advisor coordinating the Aquaculture Collaborative Research and Development Program.

Originally from Newfoundland, Joanne completed the Advanced Diploma in Sustainable Aquaculture at the Marine Institute, in 2005 and then went on to complete an M.Sc., studying halibut culture, while living in beautiful St. Andrews, NB.

Joanne has been volunteering and attending conferences with the AAC, since she was a student. She feels the AAC plays a big role in inspiring students to follow an education and career path in aquaculture, and providing a networking venue important to the continued development and sustainability of the Canadian aquaculture industry.

Joanne Liutkus est la coordonnatrice de la recherche et du développement pour l’Association des salmoniculteurs de la Colombie-Britannique. Avant ca, Joanne a travaillé à Ottawa, avec l’Alliance de l’industrie aquacole canadienne, tel que la coordination du programme Agri-marketing, et avec Pêches et Océans Canada, à titre de conseillère scientifique et coordonnatrice pour le Programme de recherche et de développement en aquaculture.
Originaire de Terre-Neuve, Joanne a complete le diplôme avancé en aquaculture durable à l’Institut maritime, en 2005, et après ca, une maîtrise en étudiant l’élevage du flétan en cage marine tout en vivant dans la belle ville de St. Andrews, NB.
Joanne a fait du bénévolat et assister à ses conférences l’AAC depuis qu’elle était étudiante. Elle a une forte croyance dans l’importance de l’Association pour aider à inspirer les élèves à suivre un parcours de formation et de carrière dans l’aquaculture, et leur offrant un lieu de réseautage pour partager des idées importantes pour la poursuite du développement et la viabilité de l’industrie canadienne de l’aquaculture.