Jillian Westcott
Board Member
Email: jillian.westcott@mi.mun.ca

Jillian Westcott is an instructor and researcher at the Marine Institute, Memorial University. She completed a BSc. (Biology; Memorial University), a BSc. in Agriculture (Aquaculture; Nova Scotia Agricultural College), a Master of Business Administration (University of Prince Edward Island), and a PhD (Atlantic Veterinary College, University of Prince Edward Island).

Jillian possesses 6 years of experience in post-secondary education delivery (classroom and online) and 15 years of experience in applied aquaculture research and technical project management. Her areas of research include sea lice monitoring, management and control. She currently co-supervises 4 MSc (Aquaculture) students at Memorial, collaborating on research projects with faculty in the Department of Ocean Sciences at Memorial. She volunteers her time on committees associated with the Newfoundland Aquaculture Industry Association (NAIA), as well as Science Atlantic and the Steering Committee for the Aquaculture Canada and World Aquaculture Society North America meeting in St. John’, NL in 2020.

She is a strong advocate of the training of HQPs in aquaculture and their subsequent knowledge transfer to industry. If elected, she hopes to continue the Association’s efforts to support aquaculture students and the transfer of knowledge to the aquaculture industry of Canada.

Jillian Westcott est instructrice et chercheuse à la Marine Institute de la Memorial University. Elle a complété un BSc. (Biologie; Memorial University), un BSc. en Agriculture (Aquaculture; Nova Scotia Agricultural College), titulaire d'une maîtrise en administration des affaires (University of Prince Edward Island) et d'un doctorat (Atlantic Veterinary College, University of Prince Edward Island).

Jillian possède 6 ans d'expérience dans la prestation de services d'enseignement postsecondaire (en classe et en ligne) et 15 ans d'expérience dans la recherche en aquaculture appliquée et la gestion de projets techniques. Ses domaines de recherche comprennent la surveillance, la gestion et le contrôle du pou du poisson. Elle co-supervise actuellement 4 étudiants en maîtrise (aquaculture) à Memorial, collaborant à des projets de recherche avec des professeurs du département des sciences de la mer de Memorial. Elle est bénévole auprès de comités associés à la NAIA (Newfoundland Aquaculture Industry Association), ainsi que de Science Atlantic et du comité directeur de la réunion d’Aquaculture Canada et de la World Aquaculture Society North America à St. John ’(T.-N.-L.) en 2020.

Elle est un ardent défenseur de la formation des PHQ en aquaculture et de leur transfert ultérieur de connaissances à l'industrie. Si elle est élue, elle espère poursuivre les efforts de l’Association visant à soutenir les étudiants en aquaculture et à transférer les connaissances à l’industrie aquacole du Canada.

Your name: *
Your e-mail: *