Our News Archive

Betty House

Betty House has been the Research and Development Coordinator for the Atlantic Canada Fish Farmers Association since August 2009.  She has 24 years of experience in the aquaculture industry beginning in her native Newfoundland, that includes fish health, third party certifications, applied research, project development and management, as well as teaching.  Ms. House has worked with a range of species: brook trout, steelhead, Atlantic salmon, lobster, American eel and haddock.  She has a BSc (Biology) from Memorial University of Newfoundland and a Graduate Diploma in Aquaculture from the Marine Institute.   Elected to the Aquaculture Association of Canada (AAC) Board of Directors in 2014, Betty has been the Chair of the Publications Committee as well as a member of various other AAC committees.  Betty’s efforts remain focused on strengthening the relationship and communication between the aquaculture industry and the research community within AAC.

Betty House est coordonnatrice de Recherche et Développement pour l’association “Atlantic Canada Fish Farmers Association” depuis août 2009. Elle compte 24 ans d’expérience dans l’industrie aquacole avec laquelle est s’est d’abord impliquée dans sa province d’origine Terre-Neuve. Elle possède des compétences en santé des poissons, certification pour les normes aquacoles, recherche, développement et gestion de projet ainsi qu’en enseignement. Elle a également travaillé sur un grand nombre d’espèces incluant l’omble de fontaine, la truite arc-en-ciel, le saumon atlantique, le homard, l’anguille américaine et l’aiglefin. Elle a obtenu un B. Sc. en biologie de l’Université Mémorial à Terre-Neuve et un diplôme d’études aux cycles supérieurs en aquaculture du Marine Institute.Elle est présidente du comité de rédaction de l’AAC et elle siège sur plusieurs autres comité au sein de l’AAC. Si élue, elle espère pouvoir contribuer à resserrer les liens et la communication entre l’industrie aquacole et la communauté œuvrant en recherche au sein de l’AAC.