Our News Archive

Matthew Liutkus

Matthew Liutkus began his Aquaculture career in Country Harbour, Nova Scotia working on a mussel farm in 2004. Since then he has completed a B.Sc, Advanced Diploma, followed by a M.Sc. degree with biology / aquaculture focus. He has worked in various locations nationally, including: Ottawa: DFO’s Aquaculture Science Branch / CFIA- NAAHP (Domestic Disease Control & Surveillance and Epidemiology sections), New Brunswick: DFO Science / Sweeney International Marine Corp / UNBSJ – Cooke Aqua, and British Columbia: Cermaq and most recently with Skretting. Matthew has been actively involved in the AAC since 2005 and has sat on the AAC Board of Directors for the past five years – over which time he has served as the Student Affairs, Membership and Finance Committee Chairs.

Matthew Liutkus a commencé sa profession à Country Harbour, Nouvelle-Écosse travaille sur un élevage de moules en 2004. Depuis, il a complété un B.Sc, Diplôme Supérieur, suivie d’une M.Sc degré. Il a travaillé dans divers emplacements comprenant; Ottawa: CFIA- PNSAA (surveillance et d’épidémiologie & Déplacements d’animaux aquatiques en territoire canadien) MPO sciences /, Nouveau-Brunswick: MPO Sciences / Sweeney international Marine Corp / UNBSJ – Cooke Aqua, et en Colombie-Britannique: Cermaq et Skretting. Matthew a été activement impliqué dans l’AAC depuis 2005 et a siégé au conseil d’administration du CAA pour les trois dernières années – sur laquelle il a servi les affaires étudiantes, membre et président du Comité des finances. S’il est élu, il espère continuer à contribuer à l’Association de continuer à remplir son rôle de trésorier, soutenir l’organisation de conférences et de contribuer à l’élaboration de la future Bulletins AAC.